OPĆA STOMATOLOGIJA

Održavanje zubi zdravima i popravljanje nastalih stanja te vraćanje pacijentu zdravog osmijeha i samopouzdanja glavna je svrha stomatologije. Napretkom tehnologije u stomatologiji invazivnost liječenja svedena je na minimum. Uklanja se samo oštećeno zubno tkivo pa je samim time dolazak u stomatološku ordinaciju ugodniji za pacijenta.

U Implantdent stomatološkoj ordinaciji koristimo suvremene kompozitne materijale ili bezmetalnu keramiku pa su naši estetski rezultati na vrhunskoj razini. Redoviti odlazak stomatologu uvelike će vam pomoći u prevenciji nastanka karijesa, infekcija i ostalih oboljenja.

Čišćenje i pjeskarenje zubnog kamenca

Kako uvijek težimo prelijepom osmjehu koji nam vraća samopouzdanje, u dentalnoj medicini svaki pacijent prilikom dolaska kod zubara obavlja čišćenje zubi. Za to postoje dvije metode – pjeskarenje i ultrazvučno čišćenje zubnog kamenca.

Zubni kamenci su tvrdokorne naslage mineraliziranog plaka, najčešće se može uočiti sa unutarnje strane prednjih zubi. Zubni plak nastaje već nekoliko sati nakon pranja zubi, a kroz sedam dana otvrdne te se tako mineralizira i pretvara u kamenac.

Kamenac sadrži velike količine bakterija koje narušavaju caklinu zuba te dovode do nastanka karijesa ili upale zubnog mesa. Stvaranje kamenca se nažalost ne može spriječiti, ali redovitim kontrolama i održavanjem oralne higijene te pravovremenim odstranjivanjem može se držati pod kontrolom i spriječiti daljnje komplikacije.

Čišćenje zubnog kamenca podrazumijeva uklanjanje naslaga na zubima poput pigmentacije od hrane ili cigareta, kamenca i plaka. Tretman uključuje upotrebu raznih instrumenata i alata kako bi se kamenac omekšao, a postupak je bezbolan. Iako je često terapijski postupak ubraja se pod preventivne metode.

Pjeskarenje zubi je metoda profesionalnog čišćenja zubi u kojoj se uz pomoć visokotlačnog mlaza vode i praha čiste površinske naslage zubnog plaka, kamenca ili pigmentacija nastalih uslijed konzumiranja kave, čajeva ili cigareta ili drugih tamno obojenih pića koje učestalim konzumiranjem ostavljaju mrlje na zubima te se tako pacijentu vraća prirodna boja i sjaj zuba.

Uklanjanje karijesa

Zubni karijes je infekcija koja nastaje djelovanjem bakterija koje se nalaze u usnoj šupljini, a potpomognuta je hranom koja sadrži ugljikohidrate.

Liječenje karijesa klasičnom terapijom podrazumijeva odstranjivanje karijesa sa zuba pomoću svrdla, no kod liječenja se uvijek žrtvuje i malo zdravog zubnog tkiva. Kada stomatolog ukloni karijes te se dođe do zdravog dijela zuba, zub se potom popunjava kako bi mogao biti funkcionalan te kako bi se zaštitila pulpa.

Kod prevencije nastanka zubnog karijesa redovita i pravilna oralna higijena igra veliku ulogu, a ako i dođe do pojave karijesa pravodobna reakcija stomatologa uvelike smanjuje trajanje same terapije te nastanka dodatnih komplikacija u liječenju.

Endodoncija

Grana stomatologije koja se bavi liječenjem korijenskih kanala zuba odnosno mekog tkiva zuba se naziva endodoncija.

Kada se zub zahvaćen karijesom ne liječi na vrijeme bakterije iz karijesa uništavaju caklinu zuba te pronalaze put do samog mekog tkiva te stvaraju upalu na pulpi odnosno „živcu“ zuba.

Učestali simptomi upale pulpe su pulsirajuća bol, bol pri zagrizu, osjetljivost zuba, pojava otoka , gnojna fistula na vrhu korijena zuba… Iako bol nije uvijek nužan simptom upale pulpe, ako se pravodobno ne liječi, može dovesti do upale kosti ispod korijena zuba te samim time produžiti terapiju.

Prioritet Implantdent stomatološke ordinacije je očuvati zub i njegov korijen kako bi tretirani zub ostao vitalan i funkcionalan. Treba imati na umu da sama terapija zahtijeva strpljenje i odlučnost pacijenta.